Feb 14, 2011

Bapak gua~

Assalamualaikum~

Aku tak pernah expect yang bapak akan datang jumpa aku kat airport. Semasa aku sampai aku call mak kata on the way. 5 minit lepas tu aku nampak bapak. Mulanya aku sangka mak call bapak suruh datang jumpa aku so aku relax je lah salam ngan dia pastu borak-borak. Kata bapak dia datang dengan motosikal. Aku mula hairan.

So then lepas mak sampai, bapak angkatkan beg aku bawak masuk boot kereta pastu belah. Masuk dalam kereta mak tanya,

"Kau ke yang call bapak suruh datang?"
"Ape ke halnya kite nak call bapak pulak, bukan ke mak yang suruh dia datang ke?"
"Buat ape plak nak suruh dia datang. Buang karen je..."
"Habis tu camne dia tau flight orang pukul 9 sampai?"
"Akak Nor lah tu kot." Abang aku menyampuk.

Oh, rupanya bapak dah lama tak in touch sangat dengan family. Sekarang asyik busy tolong bini dia yg lagi satu tu berniaga kedai kopi kat Chabang Tiga kata mak.

Aku keliru. Apa yang aku nak rasa ek? Kesian atau 'oh-you-deserve-it-because-you-sendiri-cari-pasal'? Serius, aku rasa kesian. Macam dia dah tak diterima sampai nak jumpa anak dia yang belajar jauh ni pun nak kena curi-curi jugak. :'(

Coming up next : Update jalan-jalan ke Turki. (masih dalam pembikinan)

Ja ne!

6 comments:

Sr. Maryam Fatanah said...

KIM !!!!

Annisa said...

kim, if nisa..nisa pilih kesian. ayah kimmy sentiasa mencuba. dan dia ambil kimmy :') Alhamdulillah kimmy sampai Malaysia.

Have a nice day Kimmy *hug*

Unknown said...

x faham..hueeeee..... tapi at least die dtg jumpe

Un Phat Lee said...

gua rase kesian beb.ehe.selamat pun lu..alhamdulillah

Aida Ismail said...

kimmy, he's still your father. no matter how much it hurts kann? anyway, glad to hear you're safe and sound. stay healthy alright! May Allah be with you always =)

dari cikda 100penulis. hehe

Medicine and Music said...

love will come,as you accept everything,if not forgiving...

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...