May 12, 2011

Baru hari ni ia tergerak.

Assalamualaikum~

Aku sedang leka stalking di facebook. Lalu aku singgah di profile anak saudara perempuan aku. Aku terbaca wall post tentang hari ibu. Aku rasa terkilan. Tahu kenapa? Anak saudara aku wish hari ibu bukan kepada ibu kandungnya, tapi kepada ibu tirinya. Hati aku tergerak. Ibu kandungnya sudah punyai keluarga lain dan sangat jarang berhubung dengan anak-anak hasil dengan bekas suami yang dulu. Lalu aku rasa sedih bagi pihak anak saudaraku. Walaupun dilayan endah tak endah oleh ibu tirinya, tapi ucapan hari ibu masih dititipkan buat ibu tirinya, bukan untuk ibu kandungnya.

I wonder, adakah aku sekuat dia untuk wish hari ibu untuk ibu tiri aku? Takkan. Walaupun kalau mak aku dah tiada pun, aku takkan wish hari ibu untuk ibu tiri aku. Dan aku rasa, tak pernah jugak aku wish hari bapa untuk bapak aku. Hati aku sangat keras. I've suffered too much that I can't be able to forgive people. Aku dan anak saudara aku, tak jauh beza perjalanan hidup.

Aku sangat berharap, hidup kami lepas ni akan jadi lebih baik daripada apa yang telah kami lalui.

Next Paper : Dental Biomaterials & Oral - 16/5/2011 & 17/5/2011

No comments:

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...