Jan 5, 2012

Rahsia Gerakan Jari Tangan.

Assalamualaikum~

17.47 PM.

Aku baru selesai solat maghrib dan usha-usha fb. Lepas tu melompat pula ke alam blog. Tiba-tiba aku terjumpa satu entry yang aku agak tertarik and nak share.

Rahsia gerakan jari tangan.


1. Memicit atau memegang hidung : Seseorang yang tak mudah tertipu dan sangat berwaspada dalam apa yg dilakukan. Seseorang yang pemalu dan sukar untuk berkongsi rahsia besar dengan orang lain kecuali orang yang benar-benar dipercayai. Dari segi perbelanjaan, mereka sangat bercitarasa tinggi dan juga boros. Tak pandai berjimat dan terlalu mengikut rasa.
 
2. Meletak tangan pada bahu kawan : Seorang yang degil dan suka ikut kepala sendiri atau seorang yang pentingkan diri sendiri. Tetapi mereka adalah teman yang sangat mengambil berat dan prihatin terhadap masalah yang dihadapi teman-teman lain. Seorang yang suka membantu dan mudah untuk berurusan dengan mereka.

3. Bermain dengan jari-jarinya : Mereka mempunyai tahap humor yang tinggi dan pandai berjenaka. Seorang yang bersikap terbuka dan dapat menerima kritikan atau pandangan tanpa mengambil hati. Namun, mereka seorang yang lambat menerima arahan dan sambil lewa. Tetapi mereka sangat baik hati dan rajin.

4. Mematahkan jari-jemarinya : Mereka suka mematahkn jari-jari dan suka mengeluarkan macam-macam bunyi seperti mengetuk meja dan sebagainya. Mereka sebenarnya seorang yang gugup dan kurang yakin untuk berbicara dengan orang lain. Namun mereka seorang yang adil, baik hati dan sedia membantu sesiapa sahaja.

5. Menggigit kuku : Mereka seorang yang kelam kabut. Tidak pandai menguruskan masa dan sering pelupa. Selain itu mereka sering dilihat gementar dan gugup apabila berbicara. Mereka juga agak perahsia orangnya.
 
6. Bermain dengan rambut dan memintal hujung rambut : Mereka seorang yang sangat suka berkhayal, dan suka meminta-minta. Apabila permintaan tidak dipenuhi, mulalah nak merajuk. Selain itu mereka sebenarnya sukar untuk dipengaruhi kerana mereka ada pendirian yang tetap dan agak keras kepala.

7. Menongkat dagu : Dia adalah seorang pendengar yang setia dan jangan risau kerana rahsia selamat ditangannya. Mereka juga sangat setia dalam persahabatan, namun mereka ini cepat bosan dengan sesuatu dan agak kedekut sedikit. Mungkin juga mereka seorg yang berjimat-cermat.

8. Suka meletakkan tangan di atas meja : Mereka seorang yang "happy go lucky" dan pandai menyesuaikan diri dengan keadaan. Mereka seorang yang "cool" dan jarang sekali nampak mereka marah atau panas baran. Mereka amat disenangi ramai dan seorang yang peramah. Namun, mereka juga agak suka bergantung pada orang lain dan tidak pandai berdikari.

9. Menggosok-gosok tapak tangan : Ramah dan berfikiran matang, itulah diri mereka sebenar. Mereka seorang yang berterus-terang dan tak suka berbohong. Mereka juga mudah memahami perasaan orang lain dan suka membantu. Prihatin juga adalah sebahagian dari sikap mereka.

10. Memutar cincin : Sangat menepati janji. Jangan sesekali mengingkari janji dengan mereka kerana kamu mungkin dimarahi. Mereka seorang yang suka cakap lepas dan jarang memikirkan perasaan orang lain. Mereka juga menggemari hidup yang teratur dan seorang yang tegas. Namun mereka senang dipujuk dan lembut hati. Mereka tidak suka orang yang putar-belit dan pembohong.

 

Oh, kalau orang tu suka picit hidung orang lain pulak macam mane? Seriously, aku sangat sangat sangat rindu kamu. Kamu yang suka picit hidung aku. Sakit tahu? Tapi kamu comel. :)

 Ja ne ! ;)

No comments:

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...