Jul 6, 2009

W.O.R.K

Assalamualaikum...
ahahaha..aku kini kembali setelah beberapa hari meninggalkan blog ni...ni sebab keje punye pasal la ni..huhu..aku cume nak cakap pasal kerja aku nih..yg aku dok sibuk2 sangat start minggu lepas..huhu..let it begins with...

sampai pintu pagar Giant,
masuk ikut pintu blakang tandas..,
"tulis name ye dik" (pak cik guard)
jalan2
bukak pintu kedai (ahaha..aku mmg nk jadi org first yg bukak kedai..bajet rajin ar) Hi5 Emoticon

Ahaha..pastuh,bukak lampu kedai n punch card dulu pape pun..
bukak kunci booth yg kat depan kedai
ida n kak ju (supervisor) pun sampai..
susun2 barang kat booth
menyapu kedai
mop lantai
lap2 cermin
lap2 barang hadiah
...........................,
haih,penat..
Hi5 Emoticon
tngok2 jam, dah pukul 11 lebih
"kak ju,nk msuk giant jap beli makanan"
ahaha..ni quote yg biase didengar tiap2 hari..ade lagi tuh..
then..habis la keje..tunggu customer je la..
tunggu...
tunggu...
tunggu...
...
Hi5 Emoticon
ahah..xsampai mcmtu la..
actually ramai customer tiap2 hari..
"cik,nak kotak ke?"
"nak balut kat sini ke?"
"harga ade kat blakang"
"time kasih"
ahaha..tu la antare yg biase dengar bile cutomer datang..
pastu plak,,
"aduss~laparnye..."
"kak ju! nape xboleh tekan ni?"
"kak ju! kalo jadi macamni macamne?"
"kak ju! kotak ni kat mane?"
"kak ju!"
"kak ju!"
.................................,
ahaha..kesian kak ju..maklumlah aku ni orang baru..blum pernah ade pengalaman bekerja...
nasib baik kak ju orang yang baik n penyabar n comey..ahaha..
Hi5 Emoticon

tapi sejak2 seminggu aku kerja kat sane, aku dah ade label sendiri..
KUAT MAKAN!
Hi5 Emoticon
ahakz!!!
skejap2 beli makanan..skejap2 makan..
Hi5 Emoticon
ahahah..
Hi5 Emoticon
sebab kerja kat sane tu dalam air-cond, sejuk semacam la..
skejap2 pegi toilet..
dah jadi kawan baik la ngan toilet tuh..
ahakz!
Lastly,
mase balik la yg paling ditunggu2..
haha..time menunggu jam mesin punch card tuh bebunyi la saat paling menyeksakan!!!
Hi5 Emoticon
hahah..
bile bunyik je cepat2 pegi punch card..
tutup pintu kedai,CHOW!
Hi5 Emoticon

Ahaha..tu jer yg aku nk citer..kalo ade tambahan tu, lain hari la plak ye..esok masuk kerja..so,nk kene tido lah ni...
Wait3!!!
Ai, nape tibe2 post aku kali ni ade emoticon yg comey2 lak nih?
hehehe..
Hi5 Emoticon
trimas tu SYAIRAZI sebab aku dah berjaye ciplak gaye blogging gune emoticon yg comey2 nih..
ahahahahahahahahahahaha!!!!
Hi5 Emoticon

1 comment:

Mr. Asada said...

hoOo... bukan dari dulu2 kuat makan ke? hahaha.. ;P

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...