Sep 16, 2009

AVM,, Ouh,, Dugaan Besar Bagiku...

Assalamualaikum!
oh,,dh 4 hari aku tinggalkn blog ni tnpa sbrg update n post dari aku..
okey,,ni dia..
kpd yg dh bace post sebelum nie,,
mesti akn faham nape post kali ni wujud..
hehe..

huhuhu..
oh yeah,,aku baru kuar hospital smalam (16/9/09)
HUSM Kubang Kerian yep,,
bkn HSNZ sini..

hari isnin hri tu,,
aku masuk wad 3U.
doktor plan nk buat Cerebral Angiography...
nk dapatkn gmbaran yg lbih jelas bentuk n saiz AVM aku..
actually aku dh prnah buat Angiogram ni mase tahun 2005
n aku tahu betapa seksanya prosedure tuh..
Argh!!
nk jadikn cerita..
aku request la doktor bg sedatif utk aku mase prosedur tu..
doktor ckap ok la..
malam tu aku n mak berbuka puasa kat dalam wad..haha..


menu buka puasa

hehe,,mkn bersila je kt atas lantai..

then,,mula pukul9 mlm,,
aku kne mkn ubat Prednisolone..
sbb aku ade allergy kpd antibiotik (Cephalexin)
ubat ni,, mmg yg paling pahit prnah aku mkn..
ubat nye kecik2 je..
tp kne mkn 10 biji trus..
aku kene start puasa pukul 12.00 am
so, before that,,
aku lahap bnyak2 ape mkanan yg ade..
hehe..

oh,ni menu sahur yg wad bagi..sowie gmbar dh mkn sparuh..hehe

pukul 1 am,,
nurse kejutkn sruh mkn ubt tadi lg..

Selasa (15/9/09)
aku bgn pagi,,
mandi ape sume..
relax2..
pkul 7 am
mkn lagi skali ubat tu..
then,,masuk wayar salur kencing..
ohh,,itu antare yg aku paling xsuke..
mmg sakit sgat2!!!

pukul 9.00 am
aku kene panggil dh..
smpai kt dewan x-ray,,
doktor trangkn sume bla3..
oh,,dlm tu ade sorg nurse,sorg pmbntu prubtn,2 dktor,sorg dktor yg bg sedation,
n sorg juru x-ray..

then,,doktor sapukan iodine pd bdn aku n tmpat nk buat tu..
buat tande kat femoral artery (klik kalo xtau)
then,,cucuk local anaesthesia.. (bius stempat)
mknenye,,mmg aku sedar la spanjang prosedure ni..
mase cucuk LA tu aku dh rase sakit sgt..
aku bgtau doktor..
die masukkn ubat sedatif kat aku..
aku pn jd mamai n sdar xsdar jer..
bile sdar tu,,
dorg tgh in process lg..
bising2 ckp..
then,rase sakit lg,,
mtk ubat sedatif lg..
3 kali aku kne ubt sedatif ni..
bile sume procedure dh selesai,,
buang sume jarum,,
dktor tekan urat drh yg masuk jarum bsar tu..
aduh!!
mmg giler la sakitnye..
tahan je la aku..
bile dh siap sume..
aku pn kluar dri dwn x-ray..
smpai kat wad,, aku trus tido...
pnt thn sakit..
aku xleh bangun smpai 6 jam lepas buat tu..
sbb takut bleeding..

smalam,,aku dh sihat sume..
dh bleh discharge..
plan akn dtg,,
27/9/09
aku akn jalani Embolisation.
utk kali terakhir sblum aku pergi oversea..
biar la..
aku serah diri je..
haha..
tu la yg brlaku kat aku 2-3 hari lepas..
ouh,,
sakit mmg sakit..
tp mmg ade hikmah dlm stiap ujian yg diberi..
aku brsyukur krana diberi akal yg waras..
huhu.
smoge aku cepat sembuh!!!

No comments:

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...