Sep 7, 2009

Pergi dari Hidupmu?

Assalamualaikum..
aku tibe2 terpanggil untuk menulis sesuatu yg aku simpan,,
di suatu sudut di dalam otak aku,,
n aku rasa,,
xperlu untuk aku simpankn saja n biarkn ia berkulat
di dalam otak aku yg dh separa rosak tu..
hmm..
tonight's will be the long night for me...
it was supposed to be a secret for some person,,
but not me.

yesterday night,,
6/9/09
23:30 p.m
in the car heading to Shahbandar
aku n mak aku berborak tntang kesihatan aku n follow up akn dtg..
tbe2 masuk bab effects penyakit aku..
aku brkata pd mak,,

"kalaulah,,
tjadi strok pd aku,,
mksudnya, salur darah tu pcah,
tlg jgn rawat aku..,
jgn pnjgkn umur aku lg..
dh x brguna kalau aku diubati pn..,
krana aku akn mngalami lumpuh seumur hidup,,
lg menyusahkn mak lg.."

pd pndapat anda,,

apakah yg dia rasakn dlm hati bile dgr kata2 aku tu?
kejamkah aku bile berkata begitu?

pndapat aku,,

mak sgt sedih bile dgr,
spertinya aku sgt ingin pergi dr hidupnya..
dan aku sorang yg kejam bile brkata begitu..

namun,,
aku bersumpah,,
kata2 tu keluar tnpa prnah aku fikirkn sblum tu..
dan niat aku buknlah utk melukai htnya..
dan aku xsanggup pn prgi dr hidupnya sbelum masanya..

aku dh trlalu bnyak membebankan dia,,
tu belum masuk tntang mslah org lain lg dlm kluarga aku..
katakanlh,,
dgn takdir Allah,
aku ditimpa kemalangan sperti yg aku ckp kt ats td,,
aku akn lbih mnyusahkn hidup dia, kn?
niat aku cumalh utk x membebankan dia lg..
cukup la luka2 lama yg dia dh lalui,
aku x mahu mnmbahkn luka lg pdnya..
aku cuma mahu dia gmbira selalu..

tapi seakan mustahil..
kerana aku pn akan mninggalkan dia..
aku akn prgi jauh darinya demi cita2 aku...
demi mencari diri sndiri..

dia prnah brkata..,
"kalau dlm 5 tahun ni,,
salah seorg dr kami brdua tiada lg,,
teruskn la hidup sndiri..
kalau masih ada umur,,
kami akn brtemu lagi.."

dia redha dgn segalanya..
redha mneruskn prjalanan hidupnya yg dh dtentukn sbegitu..
redha mmpunyai sorg anak sperti aku..

aku slalu brfikir tntangnya,,
mcmana nanti dia tnpa aku disisi,,
pada siapa dia ingin brkongsi hatinya?
walaupn aku seorg yg merahsiakn segalanya dari dia,
aku sntiasa ingin tahu apa yg dia simpan dlm hatiny..
walaupn aku buknlah seorg yg baik untuknya..
aku ingin jd seorg yg diharapkn..

aku seorang yg diam..
aku xpndai meluahkn rasa dgn kata2..
walaupn utk mluahkn rasa syg..
pd org yg trpenting..
lalu di sini,,
walaupn di luar pngetahuanmu,,
aku ingin juga katakan..
aku syg mak!!

post ini,,
disamping untuk mak,,
juga ingin aku suarakn
kpada teman2 hati ini,,
anda semua,,
sahabat2ku..
aku seorang yg brtuah krn dimiliki kamu..
aku gembira disamping kamu,,
walaupn aku bukn la org yg trpenting dlm hidup kamu..,
aku jg brsyukur krn memiliki kamu..

maafkn aku tman2,,
andai aku bukn la seorg yg trbaik utk kamu..
andai aku bkn seorng yg memahami kamu..
andai aku tidak layak utk mnjadi temanmu..

maafkn kesalahan2 ku..
maafkn kekasaran tutur kataku..
maafkn andai kamu x selesa d samping aku..
aku x sempurna,,

aku sungguh menyukai kamu semua..
aku brsyukur mempunyai sahabat sperti kamu..
kamu mampu membuat aku trsenyum..
kamu mampu membuat aku rasa sempurna..
kerana kamu semua trlalu baik untuk aku..

aku cuma seorang manusia..
yg akn diambil semula oleh Tuhanku bila2 masa..
oleh itu,,
di kesempatan ini..
ketika fikiranku masih mengingatinya..,

maafkn aku,,
andai aku x mampu mnjadi sahabat yg baik untuk kamu,,

maafkn aku,,
andai memori yg terakhir yg kita kongsi dulu,,
adalah yg terakhir
buatku
dan
buatmu
untuk selamanya...

4 comments:

Syed said...

kimmy!
bnyk nk gtawu..
tp dh dipendekkan!!

1st..
mak org yg pling pnting..
aq pena rase mcm ne mak aq nk tinggalkan aq wat selamanya..
tp alhmdllah..
Allah pnjangkan umo dye..

camtu jgk bg mak..
ank tu orng yg pling pnting dlm hidup dye..
dye takmo kehilangn..
C=

2nd..
slagi nyawa dkandung badan(pergh ayat)..
berbaktilah kpd suma org..
C=

3rd..
jgn putus harapan..
bdoa slagi mmpu..
kepada Allah kita beserah n kepada Allah juga lh kita mohon pertolongan..
C=

heijihatsutori said...

Kimmy!!!!!!!!!!!!!!

IMO r...ko ckp bek2 ngan mk ko..bgtaw ye sume pe yg ko rsa kt ye...x best r low ad slah pham ke pe kn?

Psal mmber n...ak..huhu~ T_T Sedey bngat r!! No mtter wt ko kwan ak yg trbek! Jngn lupa 2! Wasurenaide!!!

Ak doakn ko yg trbek dlam everything!! ^^

'Athifah Markzzaki said...

[Syai] n [Heiji]
thanks very much 4 ur precious words!

heijihatsutori said...

You're most welcome!!!!!!!! ^^

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...