Apr 20, 2011

Believe yourself~

Assalamualaikum! ;)

The fact of you not being yourself is a very annoying thing. Manusia yang tak bersyukur dengan kelebihan yang dia ada dan berkejar-kejar untuk menjadi orang lain. What for?

Benda yang paling penting dalam hidup ialah kepercayaan kepada diri masing-masing. If dah tak percayakan diri sendiri jadi kita akan goyah. Asyik nampak kelebihan orang lain dan berkejar untuk menjadi orang lain.

Kita ada kelebihan yang tiada pada orang lain. Cuma kita yang tak mencuba untuk memahami diri sendiri. Be close to your heart, and hear what your heart beats for.

Imperfection.


Tiada manusia sempurna. Kalau ada pun manusia yang ada banyak kelebihan, dia masih bukan manusia yang sempurna. Setiap manusia punyai kelemahan masing-masing juga. So, kalau dah jumpa kelebihan sendiri, cuba la asah sedikit demi sedikit. Jangan mengejar kesempurnaan, kita boleh menjadi sempurna dengan diri kita yang sedia ada. ;)

Berusaha sehabis baik sehingga dapat apa yang kita nak juga satu kelebihan. Tak semua orang boleh berusaha macam kita. =) Think positive, love yourself, believe yourself.


peace~

Ja ne!

No comments:

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...