Nov 12, 2009

Hisashiburi!

Assalamualaikum! Waa~hisashiburi desu ne! Cehs~padahal baru je 3 hari aku tinggalkan blog. Mengada-ngada betul cik K neh.. Hoooyah!

Critics: Whoa! At last we still have the chance to be featured in her blog! But, why is she in the excited state?? High on drugs?

Mrs K: Hihi..Yes i am on drug! ^^

Critics: Pergh!

Aku dah cerita kat entry lepas mane aku pergi 3 hari ni kn?? Ok la aku citer detail lagi la. 10/11/2009 i've been admitted to ward 3U Husm Kubang Kerian. Plan: SRS or Stereotactic Radiosurgery. Ni lah procedure yg paling last terhadap treatment AVM aku lepas buat Embolisation sbanyak 4 kali. So, semalam 11/11/2009 buat la SRS tuh. Tapi sebelum tu ade procedure tmbahan lagi.

Awal2 pagi tu die pasang besi atas kepala aku. Err,,panggil crown la kot. Haha. Oh..azab beb wa cakap lu! Cucuk bius local atas dahi pn aku dah *adeh3!*..Macam cucuk botox lak rasenye haha! 2 atas dahi, 2 blakang kepala. Lepas tu baru la pasang skru tu. Mak aih punye la ketat giler die pasang. Sampai sengal rahang gigi aku. Memang still giler r crown tu atas kepale. Berat jugak la dlm 1 kilo mcmtu. Lepas pasang tu, immediately pergi buat CT Scan. Yg tu xde ape la yg sakit pn.

Huh, yg lepas CT Scan ni jugak mmg super-duper azab! Angiogram!!!! Hehs~walaupn aku dah pernah rasa procedure ni dah 3kali, tapi ntah kenapa yg ni la paling sakit antara semua. Oh, aku mcm malas jugak nak ulang citer yg sama tntang procedure ni. Nak tau jadah ape Angiogram ni, klik2 la sini! Tapi yg berbeza skit cume la kehadiran besi ats kepala aku ni n kepala aku dimasukkan dalam kotak lutsinar. Pergh! On time tu jugak aku terbayang2 citer SAW. Macam lebih kurang jek. Cume die xletak air la dlm kotak tuh. Jerit je la dlm kotak tuh. Sakit tu, Tuhan je la yg tau.

Lepas siap Angiogram, rehat dulu dlm wad. Tidur2 dulu. Masa ni doktor2 buat calculation utk precise location utk laser ni la. Diorang kira brdasarkan result CT Scan and Angiogram tadi la. Pukul 3 ptg, turun dari wad pegi buat SRS. Xde rasa sakit pun. Baring je, fixkan kedudukan kepala, then mesin tu pusing2. Rasa la jugak panas2 kat kepala bahagian AVM tu. Lepas tu xde apa2 la. Mcmtu je la apa yg aku lalui semalam. Nampak mcm mudah je, tapi yg melalui tu tau la macamne azabnye. Haha.

Eventhough all of those procedures are really painful, but, i enjoyed all those pains. Pelik, kan??Haha..eh aku ngantok gile la..maka, beta ingin berhenti di sini dulu la kerana beta sudah penat dan ingin beradu dah. Till then, ja ne!

2 comments:

Mindbreaking said...

setiap kejadian ada hikmah dsblknya..

'Athifah Markzzaki said...

mindbreaking~thanks xD

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...