Feb 14, 2010

Aku masih dara!

Assalamualaikum!!!

Woi3..rilek2 doh! Tengok tajuk tuh cepat2 klik kn ape la yg cik K ni nk tulis. Untuk pengetahuan, xde kaitan pun dengan tajuk tu. Itu isu sensitif yg xperlu aku nak crita kat blog ni kecuali tahap malu dalam diri cume setebal rambut je. Ada faham?? And isu dara x dara nie bukan calang2 tajuk. No way if you want to talk any mess about that.

Okey, jom keluar dari tajuk.

Aku x planning nak post update tentang hal2 yg berlaku di sekitar Kaherah semalam (13 Feb 2010) sebab belum cukup sumber2 yg sahih serta best untuk diceritakan. Cuma hari ni aku teringat zaman aku masih dara (belom baligh) time2 innocent sume tuh. Hehe, bile fikir balik, kelakar zaman kecik2 ni. Zaman main sorok2 atas pokok.

Masa kecik2 dulu aku ramai kawan2 xkire lelaki ke pompuan. Aku suke sangat main sorok2 nak2 kalau abang aku yg ajak. Sebab dia advance sikit bab2 cari tempat menyorok paling best. Aku still ingat mase main berdua ngan abang aku. Time tu aku yg 'jadi'. So, time aku cari abang aku, xjumpa, lama giler aku cari kalo boleh sampai nak nangis je. Masa kecik2 ni aku jenis memang lurus and baik(?) sket, mana la aku tau dalam almari pun boleh menyorok. So, aku cari la kat luar rumah je padahal abang aku menyorok dalam almari. (xtau pun ade rule dalam rumah pn boleh main).

Kat rumah aku ada 3 pokok rambutan. 2 kat belakang rumah 1 kat depan. Yang 2 kat belakang tu tinggi so bila nk petik kena panjat pokok kalo xde galah. Masa tu zaman sekolah rendah. Bila musim rambutan kan, kitorang ramai2 pegi kait rambutan and bagi2kan kat jiran2 dekat. Abang aku advance skit, die panjat atas pokok pastu duduk atas atap. Kalo kat atas atap tu banyak larambutan yg dah masak yg susah nak kait dengan galah. So, abang aku la tukang naik atas atap ambilkan rambutan. Tapi yg sengalnye, dah la duduk lama atas atap tu, boleh pulak die makan rambutan diam2 pastu buang kulit kat kitorang yg tengah tunggu kat bawah ni.

Kurang asam tak?

And mula lepas tu aku selalu panjat atas atap and duduk diam2 ambil angin. Best giler!

Haha, peliknya aku banyak cerita pasal abang aku pulak hari ni. Takde event yg istimewa pun. Just teringat zaman kanak2. And zaman kanak2 aku banyak ikut abang aku main. That's all.

Ada 1 ayat yg keluar dari mulut sorang kawan, "Athifah, kau ni lurus bendul la, nanti senang kene tipu dek orang"

Fakta yg x auta : Aku bukan lurus bendul. Aku cuma lebih kepada menurut perintah serta arahan. Dan aku x senang ditipu, because i'm a MindReader. You remember?

Heh.


P/S : Aiseh, aku penat2 bukak ym ade sorang je yg online. Ape yg berlaku kat Malaysia sekarang ha?

No comments:

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...