Feb 20, 2010

Online...

Assalamualaikum!

Wah, aku baru prasan yg blog aku dah nak mencecah angka seratus post dah.. hehehe.. (padahal org lain punye dah beratus-ratus xde plak nak bising2) Ahhahaha..gomen2.. takpe la,, dah aku memang macamni,, xde sape leh halang.. betul tak?

Esok aku mula exam,, doakan yg terbaik untuk aku ye?? InsyaAllah.. Aku ni jenis yg cool sket.. Org lain dah menggelabah giler exam tinggal beberapa jam lagi aku still syok kat sini tulis entry. Ahhahaha! Cool la beb! Alahai sebenarnye dalam hati aku pun risau.. tapi kalo asyik risau je buat ape? Buang mase je asyik ganggu emosi sendiri dengan risau neh. Don't worry, asalkan kite try the hardest, the rest is up to Allah. Kita usaha sungguh2 and tawakkal. Dah la. Lepas bahagian kita.

Time2 nak dekat exam ni macam2 la yg terjadi di pada aku. Dengan berita yg tiba2 yg buat aku down sampai ke lapisan tanah paling bawah. Lepas tu terus demam 3-4 hari sampai sekarang pun belum sembuh sepenuhnya. Hey, i can't help it, but just have to endure it. Benda di luar jangkaan kita. Ye, salah aku. Dan, semestinya aku akan salahkan diri aku, kalau result exam nanti x seperti yg aku jangkakan. I'm stupid! Baka!


Ni semua disebabkan aku terbaca ayat Mr. K, "It's your fault. To love someone who you can't have is your big mistake, idiot." Huhui,, ayat mencengkam hingga ke tulang. Haha, jgn risau, aku tak nak langsung cerita pasal tu kat sini. Kat sini dah terlalu public. Dah tak privacy lagi. And i loves privacy.


Even this blog only reveals 5% of my true self. You will not know all about me by reading even all of my posts. You stupid.


Hari ni memang aku nak mengata kat sume orang. Sory ye kalau x senang membacanya. Kalau rasa aku tak patut tulis ke, buang masa baca ke, sila pangkah sekarang. Aku x kisah, asalkan sebahagian dari apa yg aku fikir, dah aku luahkan. Takde la berat sangat kepala otak aku nak bawak pegi exam esok.

It is annoying for me, bila kau bertanya soalan yg paling bodoh untuk dijawab. Contohnya, kau fikir la sendiri. And aku rase macam orang bodoh jugak kalau jawab.

Dan kau jangan nak berlagak sombong bila keluarkan ayat, "If you want anything, find me..." Sorry beb, aku rasa ayat ni sangat arrogant, even if a bestfriend said that. Tau kenapa? Kerana aku rasa macam kau fikir yg kau sangat la orang yg terpenting bagi orang tu. Dan macam kau tak perlukan orang tu, tapi orang tu yang sangat memerlukan kau. That's egoistic, you ego. Give and take la. That's what a relationship means.

Don't even try to judge on people. Even Allah did not judge His servants, but only when The Judgement Day arrives. Bayangkan, kau tengok sekumpulan lelaki lembut tengah syok hang out kat Mall, lepas tu, bayangkan macam mane reaksi muka kau bila pandang diorang. Bayangkan muka kau yg buruk gila bila pandang mereka dgn pandangan yg meluat. Mereka manusia, macam kau. Atau, darjat kau lebih tinggi dari manusia kah? Mereka manusia. Kau?

Contoh kedua, kau punye appearance, sangat la perfect dari luaran. Lebih kurang mcm flawless la kan. Diri kau pun dikelilingi orang2 yg lebih kurang perfect macam kau. Kau pulak, bangga giler sebab orang susah nak cari salah kau, disebabkan appearance luaran kau. Maka, ada la sorang hamba Allah yg masuk di kalangan kaum2 kau yg sempurna tu, dengan appearance yg biasa, maksud aku, tak sempurna, tak macam kau. Lalu, kau, dengan org2 sekeliling kau tadi berpandangan la dengan pandangan yg jelek, seperti hamba Allah itu berbuat salah pada kamu semua. Maka, mulalah minda2 korang mengeluarkan kata-kata yg tak baik tentang dia. Sepertinya hamba Allah tu sangat la pelik kerana appearance dia x macam korang. Sepertinya dia tu tak sesempurna korang. Akhirnya, korang mendiskriminasi si hamba Allah itu.

Hei, beb! Sekurang-kurangnya, hamba Allah itu jujur pada diri sendiri. Tau di mana tahap darjat dirinya. Takde la hipokrit seperti korang. Dia tahu dirinya macam mana, dan dia tunjukkan dari luaran. Sebab itu lah dia lebih senang didekati, kerana dari luarannya pun tak menipu. Tak macam korang, walaupun luaran sangat la cantik mata memandang, tapi siapa tahu, hati korang yg penuh dengan hasad dengki dan perasaan benci serta diskriminasi. Sangat bahaya, bila dengan korang ni, hanya manis muka di depan saja. Talam dua muka. Alangkah buruknya talam tu...

Jangan nak harap orang yg faham kau je. Orang sendiri pun tak faham diri sendiri. Nak kata nak faham kau. Jangan fikir diri kau je yg bermasalah. Kau je ke yg hidup dalam dunia ni? Everybody has their own problems. But only in different kind of problems. Orang kaya, kurang kasih sayang. Orang kaya kasih syg, tapi hidup dalam kedaifan. Orang yg sempurna dari luaran, tapi hatinya x sempurna. Kamu semua sendiri boleh nampak, kan?


Tolonglah, jangan perasan lawa sangat. (Macam tuan punya blog neh)


Tahu tak, kamu semua memang sangat sombong, berlagak serta ego?


Lu fikirlah sendiri...

3 comments:

heijihatsutori said...

You nailed it, girl~

BTW, ganbatte exam!!! ^^

'Athifah Markzzaki said...

Huhui!!!

Heiji-san!!!!

Arigatou!!!


Miss you!!!

Study x abis lagi!!!

Ape aku wat kat sini lagi????!!!!

Argh!!!


Don't worry be happy~

T_T

heijihatsutori said...

Haha~ LOL...relax...ganbatte~

Miss you too btw..T_T

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...