Feb 28, 2010

Ribut Petir di Egypt??

Assalamualaikum!

Aku cume nak bagitau, kepala otak aku dah penuh sarat ngan Botany neh~ tunggu nak curahkan jer atas paper exam pagi esok..huhu..

Sekarang pukul 3.15 am. Aku dah tak tido malam sejak seminggu yg lalu. Study punye pasal. Haha, last minute study always works on me!

Aku nak borak2 pasal syllabus yg aku belajar skarang. Ade 6 semuanya : Zoology, Botany, Biochemistry, Physics, Computer Science and Oral Dental Terminology. Zoology pulak terbahagi kepada 5 parts : Cytology, Histology, Physiology, Vertebrates and Non-vertebrates. Ape yg aku nak cakap kat sini, banyak jugak la benda yg aku belajar time Pre-dental year ni. For next semester, Zoology will be excluded. Kira dah tamat la bab2 zoology ni. Hehe.

Kehidupan waktu exam kat sini sangat boring. Pagi tido petang bangun, malam makan n study. Haha. Tapi lepas exam nanti for sure aku akan tukar balik putaran yg hidup tuh. Sebab, aku nk enjoy habis2 lepas exam nanti. Haha, tunggu......................!

Lepas habis Botany esok, cuma tinggal 2 paper lagi la, Physics and Computer Science. Aku pun xtau knapa Computer Science tu perlu masuk dlm exam. Hais~ (Kes xpuas hati sbb blum study ape2 lagi topik tu... Haha)

Haa, berkaitan ngan tajuk entry ni, hari khamis lepas hujan lebat ngan ribut petir... gile ah, dh la peristiwa cmtu jarang skali berlaku dekat bumi Mesir ni. Ade can plak tu aku nk rasa. Kat sini bukan senang nk jumpa hujan. Musim sejuk pn jarang skali hujan turun. Huhu.

Hey, kalo aku cerita kat member2 aku di Malaysia yg kat Mesir pun ada winter, ramai giler yg x percaya. Diorang ingat kat sini musim panas je sepanjang tahun. Tak la beb... Kat sini pun winter, just xde salji je. But, suhu die boleh tahan sejuk ar. Antara yg lowest mesti below 10 degree celcius. Kitorang semua beku kat sini. Keluar rumah pakai winter coat cantik2 mcm korang tengok dalam cerita omputeh and Korea. Camtu lah. Dalam rumah pulak asyik berselubung dalam (lihaf) selimut tebal. Sejuk wa cakap lu. Tapi bila musim panas yg betul2 datang nanti, semua pakai baju nipis2 la plak kan. Dah name panas. Tapi aku belum experience lagi tahap kepanasan kat sini. Nanti sampai masanya aku cerita yep. ^^


Ok lah, that's all for now. Aku cume boring sangat2 and dah xleh nak sambung study. So that's why i wrote anything in my mind here. It's ok if you find this entry is so boring. At least my mind feel relieved. Take care, ja ne!

No comments:

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...