Nov 22, 2010

Babai Kekasih Gelap~ T_T

Assalamualaikum!

Aku ada banyak benda nak cakap. Tapi bila aku start tulis ni, terus blank. HAHA. Pardon me. Side effect tak habis-habis. Recovering from radiosurgery never helps me in remembering various things once in a time. Disebabkan tu, aku akan buat list je. Tak boleh nak buat/tambah perenggan kalau banyak huraian tak ingat. Belajar dari penulisan Bahasa Melayu PMR. Haha.

1. Aku nak cari DSLR la satu. Tak best bila pergi jalan-jalan tak dapat ambil gambar yang bagus. Lagipun aku plan nak ronda-ronda europe la turki la. Agak rugi rasanya kalau tak dapat gambar best. Bukannya boleh pergi selalu tempat2 ni. Kan? Kan? Ada sape2 tau yang brand mana elok dan harga yg berpatutan?

2. Aku plan nak gamble trip ke Turki melalui Jordan dan Syria cuti musim sejuk ni. Baru setakat planning dengan Zul. Ada siapa2 lagi mau ikut? Jom la. Aku still dalam survey tempat2 best kat sana and how to get there dan Zul still buat perancangan budget.

3. Aku belum bersedia untuk menghadapi exam. Seriously. (walaupun exam akhir bulan 1)

4. Oh, cuaca di Cairo main sejuk panas sejuk panas. Bila nak betul-betul sejuk ni?

5. Dah 2 bulan tak call mak. Rindu beliau. Bila la nak topup smartvoip neh. Asyik lupa je. Setakat ni main mesej je dengan beliau. Dan topup aku selalu kering sebab mesej ke Malaysia mahal.

6. Kekurangan semangat. Sesiapa tolong bagi aku semangat boleh? Aku betul serius ni! Isk~

7. Aku ada follow seorang mamat hensem ni. Dah lama dah follow, masa aku awal-awal berblog lagi. Accidentally terjumpa blog beliau masa blogwalking. Pastu terus follow beliau. Aku tak tau berapa umurnya, mungkin around 26-30 macamtu. Dia selalu travelling around the world (i know it through his blog) kerana kerja. Rasanya dia engineer kot, tak pun arkitek. Stakat yang aku tau, dia single. Tapi yg buat aku tertarik bila dia tulis dalam blog dia, "Nak cari wife doktor" or lebih kurang macam tulah. Hehe. Blog dia jarang sket update maybe because of his work. Tapi last skali beliau update 4 bulan lepas. So aku dah lama la tak jengah blog beliau. Tetiba beberapa hari lalu masa aku sedang organize bloglist aku, rasa macam nak lepak la kejap kat blog beliau ni. Tibe2 bukak, keluar page ni ;


ARGH! Frust tak terkata! Mana pergi mamat hensem tu??? Waaaaaaaaaaaa~ Kalau follower pun tak bleh nak access jugak macam mana ye? Ish, sedih. Hilang sorang kekasih gelap aku. Tch. Semoga beliau sentiasa sihat dan hidup bahagia. Dan semoga jumpa jodoh doktor. Aku pun bakal doktor gak ape. Isk. Berangan. Link blog beliau? Nantilah aku bagi. Yang penting nama beliau Khairul. Bukan Mr.K.

Duh, sakit kepala aku fikir lama-lama. Banyak benda terlupa ni. Nak tidur dulu lah. Mana tau kot2 boleh recall balik dalam mimpi. Huh, mimpilah kau cik K.


Never had a dream comes true~

Ja ne!

16 comments:

Unknown said...

Best nye nak g jln2 cuti winter ni....kami sume tak pernah berjaln lg..stakat g Alex jelah....nak ikut bleh?

amy shuhada said...

kire budget btol2.. bcause i am interested! hahah! seriously..

'Athifah Markzzaki said...

dr2 songo sekalian - jom la! serius sy ajak ni. ;)

amy - jom2. boleh aje. ;D

Unknown said...

btulke cik Kimmy Ai, serius....serius mcm rupe org yg nak buang air besar sgt...serius mcm tu ke...kami tak pernah berjln2 ni...

Izyan Balqis said...

siannye ilang kekasih gelap..mesti frust hbes kan..haihh..xpe la..doa2kn dier private jap je blog tu k

Jue said...

alala ciannyer..jgn frust menongeng kay hehehe
mesti kekasih gelap itu hensemmmmmmmmmm
auwww~hahaha

sbut psl dslr..bg wa x kisah brand ape..yg ptg ngam ngan jiwa..mcm ade connection gitew..pastu br tgk harga hohoho

psst: new blog url wa http://juestan.blogspot.com/

tuka url je, blog still sama hahaha^^

suzie rahman said...

wah kekasih gelap kimmy. beruntung dier diminati kimmy erk.hihi

lady-D said...

bestnye g jejalan..
1~DSLR??tgh plan nk bli gak, xtaw la better yg mn..Canon kot..
2~nak ikut..hehe..jauhla yang..
3~samat berpekse..aja2 !
4~sane musim sejuk best ke??snap la pic2 kat sn..tingin nak jamu mata ni..
5~ciannye rindu kat mak..kol la, kejap pun jd..
6~xde smgt yer??kene layan cite2 yg smgt la..cte korea ke..hekhek..
7~ciannye..smpai ati dia wat private..dah xleh nak skodeng snyp2..mebi bliau ade prob kot..

AJA2 KIMMY AI :D

'Athifah Markzzaki said...

Songo - Haha. Betul serius! Tapi still in perangkaan bajet. ;)

izyan_5025 - hee.. xde la frust habis. ;DD

Jue - haha. yes dia hensem. tp nk pilih dslr pun perlu mengikut ability diri yg nk pakai jgk. okey, roger. ;)

suzie - hahah, xdelah~ ;P

'Athifah Markzzaki said...

d_LA - waa, panjang ini komen~ ;)

1. yup, i heard canon is the best.
2. ;)
3. tenkiu3!
4. sini musim sejuk xde salji. tak macam jordan. just sejuk je.
5. weee, dah call dah tadi! ;D
6. kalo tengok korea, tak menjadi lah segala kerja. heh.
7. yup, i think dia ade prob dgn link blog or somewhere else.

THANKS DLA! (^__________^)

alin said...

alahai..sedihnye kekasih gelap da xde..xpe..pasni cari kekasih terang lak..kuikuikui.. ;p

'Athifah Markzzaki said...

hihihi.. kekasih terang tu SUSAH sikit nak dicari.. ;)

amy shuhada said...

then, kalo da siap kira budget, do let me know k??

dslr: nikon is better!

camera: canon!

handycam/video-ing: sony!

dya adriza said...

Wow.. nak ikut.. hehe.

hah.. betul3 x suka la blog yg kita follow tetiba jd cmtu. nk invite reader je huhu x bez tol..

The Hetzel said...

kantoi suke baca blog org hensem! hehe tapi memang syok kalau blog yang kite follow org nye kacak lagi bijak! XDD

'Athifah Markzzaki said...

amy syuhada - ok! thanks!

dya - hahaa.. jom2! tapi rasanya blog dia ade problem kot.. hmm..

hetzel - ahah! mestilah. stalking2! ;)

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...