Nov 9, 2010

Something to talk about : Kenapa Rottkappchen's?

Assalamualaikum!

Tehhee! Apa khabar semua? Jangan lupa tinggalkan jejak anda di sini, nanti saya datang jalan-jalan ke rumah anda pulak. ;DD

Nama blog aku Rottkappchen's. Apakah maksud Rottkappchen ni sebenarnye? Perkataan ni aku jumpa di dalam komik Siri Maskeret Cinta - Daisuki by Kaoru (komik Gempakstarz). Rottkappchen ni dalam bahasa Jerman yang bermaksud little red riding hood. Pernah dengar tak cerita fairy tales Little Red Riding Hood?


from Google

Dahulu kala di zaman aku sekolah menengah, aku sangat obses dengan warna merah. Hampir semua benda nak warna merah. Sebab tu aku jadikan perkataan Rottkappchen tu sebagai trademark aku. Tandatangan aku sekarang pun menggunakan huruf R di depan walaupun tiada kaitan langsung dengan nama sebenar aku. 
Anyway, sekarang aku dah kurang obses terhadap warna merah. Aku ke arah hitam and putih. But still, warna favourite aku merah, hitam, putih, purple. ;)


Ish, tiba2 gambar ni keluar takde tujuan. Haha. Actually aku nak testing watermark tu je. Nampak tak yang hitam tu? Kalau tak nampak, klik gambar. Ribuan terima kasih untuk encik Asada Ryutaro sebab rajin tolong buatkan walaupun cik K ni sangat banyak songeh suruh buat macam tu la, macam ni la. Haha! 

p/s : Zul, aku minta maaf. Jangan la merajuk lama-lama. Ish, sepatutnya kau yang kena pujuk aku... mana aku pernah cakap aku benci kau? Nak kena hentak hah? Kalau kau baca entry ni, kau kena call aku as soon as possible. Serius! Kalau tak, aku taknak dah turun Tanta. Merajuk. Hahahahaha!

Ja ne!

9 comments:

Un Phat Lee said...

akhirnya tau jugak gua maksud blog lu.huhu XD

Anonymous said...

wow.. surprising.. d same ans given by my rumet dlu. i ask her.. hey, pehal email ko rottkappchen. then dia ckp lam komik kaoru.. haha. siyesly

Anonymous said...

wow.. surprising.. d same ans given by my rumet dlu. i ask her.. hey, pehal email ko rottkappchen. then dia ckp lam komik kaoru.. haha. siyesly

Mr. Asada said...

hurmm.... watermark tu cam kena bg nipis sikit tepi yg kaler hitam tu. ke cmna?

Jue said...

hahahaha sempat pujuk memujuk di sblk entry
wa suke gak kaler merah
tp skunk more to white, pink, purple
hohoho

'Athifah Markzzaki said...

phat lee - hoo ye ke? haha. ;)

komolunimbus - hehe. dia mungkin share the same hobby like me. ;D

Gecko Ijau - ish, gecko ijau ngan komolunimbus ni irg yg sama ke? komen pun same.. haha.. ;DD

Asada - hee.. sy nampak ok.. nak adjust lagi ke? boleh jeee! ;DD

Juel - hahah. terpaksa, kalau tak budak tu sengal tanak pujuk. =)

humble.yat said...

oh..nice name with nice story hehe...

ctk jugak watermark tu..:)

Amni said...

kimmy ai!

tau tak 1st time tertarik kat blog ni sebab nama.. sebab nama jepon kan? sangat suka anime jepon.. lepas tu, tau-tau plak kamu pun baca buku kaoru tu.. seriusss..... sangat suka! saya peminat kaoru tau.. setiap keluaran buku dia, wajib ada.. ngeh3!

psstttt... selamat berkenalan walaupun saya dah jenguk blog ni banyak kali jugak.. hehe...

Latest entri : Rezeki Itu Juga Ujian

The Hetzel said...

cane nak pronounce? rot.kap.chen ke sebut dia? found ur blog thru asada. :)

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...