Nov 30, 2010

Aku disyaki...

Assalamualaikum~

Tadi pergi klinik. Aku disyaki menghidap Colitis. Entah apa-apa la aku pun baru first time dengar kan, aku tanyalah doktor. Beliau cakap inflammation of colon. Aku pun "Ooo..." Aku ingatkan gastritis biasa sebab sebelum ni aku memang dah ada gastrik. Tapi sebab aku dah muntah and demam siap semalam, that's why pergi jumpa doktor jugak.

Balik ni aku pun terus la google. Mestilah kena ta'aruf dengan penyakit sendiri kan. Hehe. Macam AVM dulu jugak. Dapat la hadiah 3 kotak ubat. Isk3~ Bertambah lagi ubat kena makan. Cis, dengan ubat aspirin sebiji sehari pun bercinta jugaklah nak makan, nak tambah yg lain lagi. Ish ish ish. Anyway, thanks abg Faleq n Fit temankan aku pergi klinik. ;)

Bercakap pasal penyakit, aku tak pernah serik ditimpa penyakit. Dah puas kot berulang-ulang ke hospital and masuk wad. Sampai tahap aku dah tak hairan dengan sakit yang biasa-biasa ni. Itu belum masuk penyakit hati lagi. Those things make my heart and personality luaran jadi bold. I want to change, i change. I want to stay, i stay. Never been influenced by other people.

Oh, aku mau angkat D90 lah. Dah decide dah. =) Dan plan melancong ke Jordan-Syria-Turki akan bakal berubah menjadi Turki-Greece-Rome. Amy Syuhada and Doktor2 Songo still mau follow? Aku akan start buat pricing and booking flight tickets dalam bulan Disember nanti. Bajet around RM2500. That's for flight tickets and accommodation (maybe) only. For makan, ala, tong-tong la bawak megi sikit-sikit sorang. Nak makan luar pun xpe tapi bajet sendiri la yang tu. Sempoi sudah. Aku jenis not-a-shopping type. Aku suka gamble journey and ambik gambar. That's all. Tarikh mungkin sekali akhir bulan 1 maybe 30 or 31. We'll go around 10-12 days gitu. Agree or not, leave your comments keh!

Mencintai seseorang tak semestinya dapat bersama dengannya.

ARGH! Damn these words. Tak nak boleh? Aku tak reti benda-benda complicated. Tch~

P/S : Hari Khamis ni birthday aku yang ke-20. Tak wish aku bakar blog korang. Har har har. XD

P/S/S : Kalau ade yang nak add FB, perkenalkan diri dulu dalam mesej keh? Bagitau je korang ni blogger ke apa. Aku malas nak accept orang yang aku completely tak kenal (walaupun ada mutual friends). 


 I'm bolder than you think.


Ja ne.

7 comments:

amy shuhada said...

wokeh i itut kalo rm2.5k! hope skali accomodation.. ni skali ngan iswan ke?

'Athifah Markzzaki said...

nope.. ni trip lain. kalo nk ikut trip diorang pun okey je~ rasanya iswan n the gang pegi dgn pakej kot. kitorang plak gi gamble. mcm abg syakir pegi baru2 ni.

MOFASAD said...

best travel dia... wow

d90


amek la 7d canon :P

Pirate Doctor said...

bestnye.....cik kimmy ai buat quotation dlu....klau dlm 2.5k mmg cukup utk transport & tempat nak membaringkan punggung, ok kut...inform us tau..secepat mungkin...nak kene berjimat ni - kami drsongo huhuhu

Sr. Maryam Fatanah said...

jangan lupa beli kan yam cnderahati...i'm waiting.....huhuh

'Athifah Markzzaki said...

MOFASAD - nanti tak lame awek kau pun mesti pegi travel punya. oh, aku mcm xprefer canon lah bro.. nak nikon jugak. hee~

Pirate Doc - yes2 maybe around that. itu nak kena pegi survey tiket kat agent ar. tunggu dlu ek~ hehe ;)

cik yam - ayooo~ itu ta confirm lagi laa.. sebab pegi ni jalaaaaaaaaaaan je. mcm tak shopping jek. isk3~

amy shuhada said...
This comment has been removed by the author.

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...