Oct 25, 2010

Express your feelings!

Assalamualaikum!

Dah baca entry Asada yang tentang perlawanan bowling kami? Har har har.

Apa khabar semua? Wah, sejak-sejak entry Asada keluar, trafik mencanak naik. Bahaya jugak blog beliau tu. Yelah, mana pernah orang ramai datang secara mendadak ke blog aku ni. Seram sejuk aku mengalaminya. Fuh~ Anyway, selamat datang semua ke blog tak seberapa ni. Tinggalkan link, insyaAllah aku akan melawat blog anda sama ada cepat atau lambat. Dan thanks juga kepada yang singgah dah follow. ;D

Soalan bertuah hari ini : Bagaimana nak menzahirkan perasaan kita?
Aku selalu perhatikan manusia di sekeliling aku. Macam-macam perasaan wujud kat dunia ni. Dan cara kita meluahkan perasaan pun berbeza-beza setiap orang.

Marah dan benci.

Kalau marah je, mesti tinggikan suara. Itu kalau pak arab teksi kat sinilah. Hehe. Ada yang jenis menangis bila marah. Ada yang memendam perasaan. Pendam banyak-banyak, then lepaskan macam gunung berapi gitu. Wah wah, takut lah kalau yang pendam ni.

Cuba baca entry saudara Paat ni. Sangat berguna untuk orang yang marah, benci, tak puas hati dan sewaktu dengannya.

Sayang.

Aku suka tengok bila seorang ayah dukung anak kecik dia. Macam best. Hehe. Saling menjaga antara satu sama lain, caring. Love need no words. =)

Gembira.

Melompat hingga ke langit. Senyum sampai ke hujung TMJ. Benda apa pulak TMJ ni? Tempora Mandibular Joint lah. =) Ketawa tak ingat dunia. Ada jugak sesetengah orang yang kita tak nampak beliau sedang gembira. Orang macam tu mesti cool. Haha.

Sedih.

Menangis lah. Ape lagi. Hahaha. Ada yang hanya menangis dalam hati. =')

Just express your feelings lah. Kalau marah, cakap marah. No need nak berkias-kias bagai. And kalau sedih, jangan sedih sendirian. You have friends around you. Gunakan mereka sebaiknya. (Eh, betul ke ayat ni?) Jangan rasa menyesal kalau perasaan yang nak disampaikan hanya terkubur begitu saja. Apa yang penting, don't get off from the track. Don't lose hope, and senyum selalu. Every life has it's own colours.

Jangan jadi macam aku yang sangat menyesal sebab tak luahkan perasaan. Akhirnya, sendiri yang tanggung. Hais~

p/s : Lewat malam ni aku gerak ke Alexandria dengan lagi 3 orang kawan. Ade program anjuran Maidam and majlis penyampaian zakat. Duit, duit, duit. Hehehe. So, nanti lepas balik sini semula aku akan sambung blogwalking ke blog korang semua k? Tolong jaga si Rottkappchen's untuk aku. Haha. Doakan perjalanan pergi, semasa kat sana, dan balik ke Kaherah semula.


kek sempena birthday mak aku. tapi kesian mak jauh sangat tak boleh rasa. oh ye, birthday mak dah lepas dah, 8 oktober dulu. ;)

***Alamak, lupa satu lagi benda, ada orang yang rajin nak buatkan banner blog untuk aku tak? And watermark untuk gambar sekali. Aku akan bagi cenderahati dari jauh untuk banner yg dapat puaskan hati aku. Hehe.

Ja ne!

17 comments:

Mr. Asada said...

ok lagi kalau marah main tinggi suara je. ade tu yang marah terus ambik parang mengamuk satu kampung. hahaha.. dahsyat.. dahsyat..

seram sejuk sebab traffic mencanak. cam bahaya giler je bunyi nya. =P

selamat pergi ke alex. dah dapat duit jgn lupa belanja makan pizza. hahaha.. =P

Mr. Asada said...

birthday cake mak.. tapi kamOo yg habiskan.. hihihi =P

**err.. ni contest buat banner ngn watermark ke?

aat @ paat said...

heh~~ trime kasih byk2 coz share ape yg ak tulis tuh.. idea x sberapa..

n jage dri mase nk g alex!!! huhu beznye byk tol duit ko dpt eh..
*jeles2* hehe~~

Jue said...

wah byk nye cake kimmy dpt
jeles nie hehehe

ciK LyndaWawa said...

awak comel...=)

Un Phat Lee said...

kalu lu takut?
menangis jugak en? haha XD

Amni said...

happy birthday untuk mak.. tu kek untuk mak ke? take care dear.. semoga selamat sampai dan selamat balik...=)

'Athifah Markzzaki said...

Asada - haha.. asada marah mengamuk macam tu jugak x? ;) hoo.. nk makan pizza? jom!

p/s : bukan contest, tapi memang jujur nk mintak tolong org buat. Asada nk tolong buat? ;DD

'Athifah Markzzaki said...

paat - xde ape2 lah.. just kau punya writing tu best..! hehe.. dah rezeki aku kat situ..alhamdulillah~

'Athifah Markzzaki said...

AJ - hehe.. tu i beli sendiri lah.. ;DD

'Athifah Markzzaki said...

cik LyndaWawa - thanks!

'Athifah Markzzaki said...

Phat Lee - aku kalau takut,, aku excited! hahaha ;DD

'Athifah Markzzaki said...

Amni - haha.. tu kek yg beli kat sini (mesir)..tapi mak kat sana (malaysia)..so, ni untuk raikan je ngn housemates.. ;DD

Anonymous said...

org cool senyum sengih sikit je. hihihih

'Athifah Markzzaki said...

Q - kan3? hehe..

ztie said...

kek makan sendiri la jadi nya kan

'Athifah Markzzaki said...

haha.. yup2.. ;DD

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...