Oct 16, 2010

Off to Tanta (Siri kedua)

Assalamualaikum!

Serius aku demam hari ni. Argh!

Aku dah pergi Tanta dulu and ada entrinya disini.

So, semalam aku seharian berada di Tanta meraikan majlis rumah terbuka anjuran Medic Mesir Tanta. Ramai juniors yang datang. Kami yang seniors ni tak ramai sangat.

Aku datang naik tremco je. Mula-mula hajat nak naik tren tapi semua tiket habis sebab ramai arab balik kampung. Ada perayaan maulud syeikh mana entah aku pun tak tahu.

Yaa.. gambar-gambar mesti kasi upload lah!


Senior dentist Al-Azhar yg datang.


yang tengah tu Ummi kami, yang dapat hadiah tu dean faculty of medicine Tanta University.


antara juadah yang dihidangkan... slrrrp!


juniors dentist+medic al-Azhar.. ada jugak senior yg mencapap kat tengah tu, siapa lah agaknye tu.. hehe..

Sebelum balik, aku sempat bawa juniors jalan-jalan ke Awal Bahr. Tempat dia lebih kurang macam Hussin jugak lah. Ada jubah, selendang, kain, baju, kasut dan macam-macam lah! Aku pulak sempat tangkap sehelai abaya (jubah) hitam dan 3 pasang stokin tidur untuk musim winter nanti. Satu stokin untuk Meha (suke bebenor dia dapat stokin). Nak beli lagi jubah tapi saiz besar gila..nanti dululah.

Ada junior yang tanya, "Akak senior Tanta ke?" Aku jawab, "Kenapa? Taklah, senior dentist Al-Azhar lah." Kemudian dia jawab, "Oh ye ke? Tapi macam terer gila bawak pergi jalan-jalan kat sini (Tanta)." Terkejut budak tu. Aku gelak je. Aku selalu datang sini. Lagipun aku seorang yang pandai baca map, dan bayangkan sesuatu tempat. So, aku susah sikit nak sesat. Hehe. Tanta antara tempat yang aku suka. Kenapa? Sebab ni tempat pertama aku solat Aidil Adha dengan mak di perantauan. =)


Masjid Badawi di Awal Bahr

Kitorang balik malam semalam naik bas free. Hehe. Nantikan updates penuh tentang majlis tersebut dalam blog MM Al-Azhar.

Ja ne!

6 comments:

MOFASAD said...

skang musim demam ke kat sana?
awek gua demam gak kat sana

errr...

jaga diri korang kat sana ok.

aat @ paat said...

weyh siyes maulud tuh nk smpai???
ble ar??? arghhh~~
tuh maulud sheikh ahmad badawi..
makam die kt masjid badawi tuh...

die antara wali Allah yg plg dsgani dlm dunie le...
ko cbe g bace sirah die...
die kturunan Rasulullah yg dberi mcm2 karamah.. =)

'Athifah Markzzaki said...

MOFASAD - yep.. sekarang tengah perubahan cuaca.. sebab tu ramai demam.. wei kau belum bagitau awek kau duduk uni mana..

'Athifah Markzzaki said...

paat - ooo.. itu maulud syeikh badawi ker.. patut la ramai giler orang kat masjid tu hari jumaat baru ni.. rasanya hari jumaat kot maulud syeikh badawi..

thanks info... aku tatau pun.. huuu.. ;)

Un Phat Lee said...

fulamak.terliur gua tengok satay tu.
ehe XD

'Athifah Markzzaki said...

ahhaha.. nanti cuti kau dtg la egypt.. ;D

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...