Dec 6, 2010

Cerita tentang Yukata~

Assalamualaikum~

Hei! Lama tak update kan kan kan? Ni pun nak update pendek je. Ingat tak yang aku pernah cakap pasal parcel yang aku terima masa bulan September dulu? Aku janji nak bagitau masa birthday ke-20 kan? Haa, nilah dia kandungan di dalam parcel tersebut. Yukata iaitu sejenis kimono jepun aku blogshopping kat sini. Hehehe.


Yoroshiku onegaishimasu!

Actually masa summer break kat Malaysia aku ada google something about perayaan istimewa hari kelahiran ke-20 (or something like that). In japanese history, terdapat sebuah perayaan untuk mereka yang berumur 20 dinamakan Coming of Age Day. Dalam perayaan tu, para jejaka akan memakai Western suite dan para gadis pula akan memakai sejenis kimono yang long sleeves panjang ke bawah dinamakan Furisode. Tapi furisode ni agak mahal kerana menggunakan kain sutera. 

So aku ambil idea ni untuk berikan kelainan dalam meraikan 2 dekad kelahiran aku. Bila aku search kat internet, Furisode ni agak mahal la. Then aku beralih kepada Yukata, kimono yang biasanya dipakai oleh gadis.


Thanks Meha for the cake! Nyum3~


Sangat sukakan corak Yukata ni. *wink3~*

Thanks to Zul datang dari jauh nak celebrate dengan aku, Amy and abg Shakir (walaupun tak plan pun kan?), to Meha for the cake (and sorry too), AsadaRyutaro, Arni (for the wish that night), and to all my friends for the best wishes to me. ;)

Credits to Meha for helping me wearing Yukata. Serius susah nak pakai ribbon tu sendiri. And for taking pictures too! (^__^)

Sesungguhnya cik K memang gila anime. HAHA.

15 comments:

Un Phat Lee said...

fuyyoo....kimono beb.

✿ismi:Nauratul Nadiah✿ said...

weyhhh...CANTIK SGT KIMONO NIH!
beli kat mane??hoho

. said...

wah!

amy shuhada said...

lawa2... btw jd x trip tu?

'Athifah Markzzaki said...

Phat Lee - hehe ;)

nau - beli online shop masa balik malaysia baru2 ni.

nizamsani - =)

amy shuhada - oh belum pegi survey harga tiket lagi lah. insyaAllah jadi! ;)

usachii said...

fu fu fu fu fu.. Anata wa totemo utsukushiidesu~~~~~~~

happy 20th birthday!

'Athifah Markzzaki said...

domo arigatou, nata-chan~~ ;D

al-Jundi said...

hehe..nice! mcm artis! :)

Verdict said...

ada nampak perot boncit la pakai yukata tu..
hhehehe

newey, yukata looks great on u!

'Athifah Markzzaki said...

al-Jundi - artis?? whoa~ ;D

Fiq - wah! mana perut buncit????

'Athifah Markzzaki said...
This comment has been removed by the author.
PEJUANG KESENIAN EXTREME said...

Kamu sangat comel..
(^_^)

http://blog-pke.com

'Athifah Markzzaki said...

hahah.. (^__^)>

Mummy Nana said...

Happy Birthday.... Hari 6 Dec nie sama besday ngan anak akak... ;-)
Cantik kimono tu... beli kat mana ek??

'Athifah Markzzaki said...

thanks Mummy Nana. =) oh ek? nnti sy dtg jenguk anak akak..;D

beli di malaysia.. online shopping.

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...