Sep 2, 2010

Isu Semasa~

Assalamualaikum~ ;)

Aku tak suka diganggu orang yang tak dikenali (dunia sebenar). Argh! Masalahnya aku tak pandai nak tipu-tipu (cover). Kalau aku tak suka memang terpampang lah kat atas muka aku tak suka. Tapi bila jadi macamtu aku dicop sombong. Ah.. *sebenarnya aku tak ambil kisah pun...* Whatever lah. Aku tak rugi apa-apa.

Aku dapat pinjaman JPA. Alhamdulillah. So aku tak perlu pakai duit mak aku lagi lah. Dan aku plan nak ganti balik duit beliau. Dah terlalu banyak aku pakai duit dia sejak aku ambil keputusan nak fly ke Mesir. Well, aku segan kalau nak pakai duit dia. Kalau keluar membeli dengan dia, aku fikir panjang nak beli apa-apa. Dan biasanya aku akan reserve diri dan tak mintak apa-apa sangat dengan dia. Sebab aku faham sangat perangai mak aku. Beliau ni berjimat orangnya. Kalau dari dulu beliau tak berjimat, takkan dapat senang macam sekarang. Sekarang dah senang pun, masih berjimat seperti biasa. ;) Tapi malangnya nilai murni tersebut tak menurun dalam gene aku. Har har har. Tapi tak bermaksud aku suka berboros. Cuma aku jenis alah membeli menang memakai. (kalau shopping tanpa beliau) XD

Walaupun dah dapat pinjaman, aku jadi lebih risau. Bukan senang nak maintain result. Nak achieve sesuatu target tu tak susah, tapi nak maintain yang agak susah. Tapi kan, sejak sekolah lagi result aku maintain je. Maintain tahap 'Very Good'. Tu bermakna aku bukan ranking 'Excellent' lah kan. Ades~ Tapi aku rasa kalau risaukan hal ni macam buang masa. Bukannya kita tau apa kat depan kita kan? Pulak dah...

Aku tak puas hati betul dengan design tudung yang terbaru sekarang ni. Sangat pendek dan tak berbaloi pakai. Argh! Naik pijar mata aku tengok orang pakai. Tch.

Dah dekat dah nak balik Mesir. 15 hb September flight. Cepat betul masa berlalu. Oh, kalau kira betul-betul, memang tepat 2 bulan setengah aku balik bercuti. Balik hari tu 1 July, balik sana nanti 15 September. Heh.

Aku tak sabar menunggu 'parcel tu' sampai ke rumah. Parcel apakah? Jeng jeng jeng... surprise. Aku cuma akan bagitau masa hari lahir aku nanti. Har har har. Birthday aku lambat lagi la beb. 2 Disember. Merangkak aku mengira waktu nak mencapai umur 20. (-.-)"

p/s : To Azharians, kalau ada masa jenguk lah blog MM Al-Azhar. Egyptians yang lain pun boleh take a look. Tapi blog ni takde lah segempak blog MM Mansoura or blog MM Tanta. =)

Ja ne!

  MySpace


4 comments:

usachii said...

tahniah, omedetooooooooo!!! jpa yeah!!! hahahahhaha!!!!!

bertambah gemok purse cik tifahhhhh. :D

Mindbreaking said...

congrat dapat jpa :)

NiDaYanA said...

tifah~ alhamdulillah.. syukur.. congrats ya!! nida tumpang happy for you... hey2.. i just started blogging smalam.. follow ne? heee~

'Athifah Markzzaki said...

tasya - jpa tak bagi banyak duit..

MM - thanks~

nidacute - thanks.. yep, cantek blog anda.. ;)

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...