Aug 30, 2010

Entry di bawah embun - Merdeka.

Assalamualaikum.

Entry awal pagi yang sangat jarang aku dapat idea untuk taip. Mak and abang aku sibuk prepare untuk naik ke KL jap lagi. Ambil stok lah. Rasa teringin nak pergi tapi takpe lah. Takut tak larat. Walaupun Chow Kit tu bukanlah sebesar mana, tapi hampir nak pengsan jugak kalau menapak ke seluruh kedai. Sejak akhir-akhir ni berniaga bagai nak rak. Rezeki banyak nak akhir-akhir Ramadhan ni. Peluang pahala pun banyak.

Esok 31 Ogos, Hari Kebangsaan. Selamat Hari Merdeka ye kawan-kawan!

Merdeka.

Negara dah berkembang pesat tapi minda orang Melayu masih di takuk lama. Masih ungkit-mengungkit, tipu-menipu, ampu-mengampu. Dan bila berperang mulut, semua isu nak dibangkitkan. Hidup masih berpuak-puak. Politik? Anak-anak muda zaman sekarang langsung taknak ambil tahu. Not interested. Bukti? Tengoklah status politik views di Facebook mereka. Sepatutnya yang muda nilah yang akan menjadi pengganti. Tapi bila dah ramai tak berminat, tinggallah yang tua-tua berperang dingin sesama sendiri. Bila timbul satu isu, terus bising-bising salahkan orang lain tanpa usul periksa, tapi tak siasat masalah pada dasarnya. Hanya mengikut-ikut orang, katanya. Orang kata A, kita pun cakap A. Padahal apa itu A, kita pun tak tau. Cakap pandai. Ke situ ke sini. Tapi tangan berat nak bergerak, habuk pun tarak.

Itu pun belum cakap pasal Racist. I have a good friend, which is very great, for me. Kalau ada pencalonan antara barisan bakal PM, aku akan recommend dia. He has a great thought, yet he still learn a lots. Dan aku suka notes dia tentang 'Racist'. Beware, he's optimistic. Kalau kita hold wrong intention kita akan silap tafsir penulisan dia. Click here to read his writings about racism. Dan dia ada satu blog, tapi dah lama tak update. Nantilah aku sound dia suruh update. Dah bersawang2 dah. Har har har.

I myself don't have the power to rule a world. I don't have special abilities like Lelouch Lamperouge, that can destroy, and build a new world. But i hold a power to rule a house. That is, satu hari nanti lah kan, bukan sekarang. Setiap ajaran baik dan tak baik, semuanya dari rumah. It is a woman who decides how the house will look like. And that house needs a man to rule. Wah3~ ayat aku dah berterabur.



okey aku mengaku Lelouch Lamperouge ni watak anime. 

Anyway, selamat membuka minda, mata, hati, hidung, telinga dan mulut. Mulut itu perlu dibukak kalau tak bukak macam mana nak sahur jap lagi kan. Okey, okey, okey. Apa yang aku tulis, semuanya hasil titik peluh otak aku dan segala kesilapan kata didahulukan dengan ribuan kemaafan.

Oh, jangan lupa ambil kesempatan yang masih ada untuk mencari satu malam yang lebih baik dari seribu bulan, LailatulQadr. Bukan cari je, beribadat sekali lah kan. Bukan senang nak dapat peluang keemasan ni. Dalam setahun, 1 bulan ni je boleh jumpa. Dalam satu bulan, satu malam ni je boleh jumpa. Specialnya malam itu, Allah yang Maha Mengetahui.

Aku nak bagi katak peliharaan aku makan jap, lepas tu tidur. Babai.



abducted from bukan kapal terbang. ;D


p/s : Flight balik Egypt 15 September. Sangat tak gembira. Meha, hadiah birthday awak ada, jangan risau. Tapi kena bagi flying kiss dulu baru ai bagi. Har har har. Pervert betul aku ni. =.="



4 comments:

farhan ali said...

politik tersangatlah huru hara skrg. even yg ni salah dan yg tu tak betul.

tp kalau semua org instill thought yg mcm ni, gamaknye mca jela yg menang pilihanraya t ha2...

kalo dh tak setuju tu, patutnye pegi betulkanlah ape yg xbetul. bukn tau mngeji jep. kan kan kan? ^^

`kak anem.

'Athifah Markzzaki said...

betul.. tak baik salahkan orang.. sebaiknya tolong lah betulkan apa yang salah..

;)

hamzah ian said...

ngeh ngeh ngeh.. baru aku perasan bukan kapal terbang tu link aku..

wa... tenkiu2..

ingatkan link saper.. hohoho..

'Athifah Markzzaki said...

hahah..punye lah lama dah entry ni baru kau perasan.. hais~

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...