Aug 2, 2010

Something to talk about : Aku and Spider

Assalamualaikum!

Lamanya tak update. Aku tak cukup idea and hujah nak menulis hal-hal isu semasa. Tapi selagi hidup selagi tulah misi dakwah masih menjadi tanggungjawab semua. Tahukan setiap dari diri kita ada tanggungjawab dakwah? Paling-paling kurang, dakwah kepada diri sendiri.

Aku dan labah-labah.

Aku mempunyai fobia terhadap labah-labah. Serius! Walaupun yang kecik yang kalau pijak pakai jari manis kaki pun boleh mati tu. Bukan tu saja, labah-labah yang kaki panjang and halus saiz macam nyamuk tu pun aku takut. Ah, tolonglah. Bagilah cicak ke ulat bulu ke ulat beluncas ke, tak geli. Benda tu je yang aku tak boleh. Baru cakap yang kecik, kalau yang besar, ya Allah. Kalau dia menetap kat bilik air tu 3 hari, 3 hari la aku tak masuk. Lepas tu ada pulak yang gatal-gatal naik atas kaki aku la, melintas atas tangan aku la. Tak ada tempat lain ke nak melintas? Kalau nak tengok time aku menjerit ketakutan, memang bila aku terkejut dengan labah-labah la. Kat rumah aku boleh tahan banyak jugak. Kadang-kadang bila aku tengah rehat-rehat depan tv, pastu nampak benda tu (besar pulak tu!!!) berlari-lari ke arah aku, memang aku berpencak silat terus kat situ sambil jerit2. Urgh! Masa bercerita ni pun aku still rasa geli. Tak tahan, tak tahan.


oh-oh, kalau cartoon punye style aku boleh tahan lagi.


Tapi, makhluk ni la yang membantu Rasulullah masa nak berhijrah. Ingat kan bila Baginda sembunyi di Gua Thur dan labah-labah menutup lubang gua dengan sarangnya. 

Tapi walaupun aku geli, aku tak bunuh benda tu. Aku tak berani pun nak dekat apa lagi nak bunuh. Wahai labah-labah, lari jauh-jauh dari aku ye? 

Nasib baik mesir takde labah-labah... ="=


4 comments:

usachii said...

idea bagus nak kenakan kimmy

Unknown said...

Normally... kalau geli ngan labah2... sure alergic ngan serangga kan.... ;-p

qeqe said...

memintak la labah2 nih gigit cik kimmy then btukar jadiiiiii.....SPIDERWOMAN!!!!!!!!!!! ha tym tu serangga kesayangan dlam biodata cik kimmy sti labah2..hohohohohohoooo....

'Athifah Markzzaki said...

tasya - alamak lupe ade housemate kat sini.. ngehehe,, jgn ye adik,, nnti kne balas lagi teruk jgn nanges ha..

hazman - oh, taklah. labah-labah je.. yg lain ok.. ;D

abg qe - har3.. mintak jauh la.. geliiii sangaaaatt!!!

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...