Jun 2, 2010

Computer Science & Mohandisseen

Assalamualaikum! Kali ni just nak mengarut je, tak minat jangan bace.

Pagi ni aku bangun dengan senyuman *eceh* di awal pagi pukul 7.
(Err, pukul 7 di Kaherah ni matahari dh naik tinggi dah. hehe)
Buat apa-apa yang patut, then pukul 9 study sekejap.
Pukul 10 lebih online jap. *perkara wajib!*
Pukul 11 lebih, call Gulf Air office, borak2 ngorat akak arab ni, settle.

"Hais, nampaknya kena pergi office dia kat Mohandisseen"

Belek2 phonebook, cari mana2 hero yg xbusy nak ajak teman, call org itu, xangkat, sah tido...call org ini, pun xangkat..

"Ai, asal sume dah jadi arab ni bangun tidur lambat? Adoi~"

Ah, dh xde pilihan lain, kena call org ini jugak! Tak kira, tidur ke tak tidur ke kena teman jugak, benda urgent ni nak selesaikan.
Maka call la orang jauh ni...xde la jauh sangat, Shobra jer *Hehe...boleh tak?*
Nasib baik la bangun, kalau tak memang nak pergi ketuk rumah hero2 se'dentist' aku tuh.
Tak kira kene ada orang teman jugak, ni nak kene gamble sume cari office tu.. bukan senang nak pergi sendiri.
Mohandisseen pulak tu, bukan pekan, bandar besar.

Pukul 12.30, gerak ke stesen bas.

Pukul 1.00, bas belum muncul, kau pandang aku, aku pandang kau.

Pukul 1.30, bas belum muncul lagi, kau pandang aku, aku pandang kau.
*Bas yg aku tunggu ni direct ke Mohandisseen*
Ada sorang minah arab ni tegur aku (Sesi berkenalan pula di tengah2 terik matahari sambil menunggu bas)
Nasib baik beliau ni fasih berbahasa inggeris, senang untuk berkomunikasi.
Katanya tunggu bas nak ke Dokki, tapi beliau ni tak arif kawasan Hayyu Sabie' ni.

Pukul 2.00, kami dah fed-up,
Lompat tremco ke Ramses bersama minah arab tadi, Afaf namanya, sama macam nama lecturer Physics sem 1 aku.
Afaf ni nak ke Dokki, and paku-shi kata Dokki dah dekat sangat nk ke Mohandisseen.
So that's why Afaf pun join sekaki, sebab dia tak tahu macam mana nak ke Ramses.
Kitorang pulak selalu ke Ramses... hehe.

Pukul 2.30, sampai Ramses, turun Metro ambik train ke Dokki
(Sesi berkenalan serta bertukar2 nombor masih berlaku)
Aku rasa Afaf ni lagi tua dari aku kot.. sebab dia dah graduate dari Cairo University and bekerja bawah Ministry of Education.

Sampai di Dokki, kami bepisah dengan Afaf.
Tahan teksi, pak arab tu cakap 50 LE
kepale hotak kau~
Afaf sendiri dah cakap tempat yg kitorang nak pergi dh xjauh dari Metro station tadi.
And, aku dah Google siap2 location tempat tu.
Nasib baik ade paku-shi ni, boleh communicate dengan arab senang sikit.
Oh, bukan aku xnak apply ilmu bahasa arab yg aku tuntut, just xkena tempat sebab tempat yg aku nak pergi ni bukan tempat yg aku dah biasa, cuak jugak kalo pergi tanpa bantuan org ni.
Tong2, arab tadi cakap 10 LE
"Boleh laa", kata paku-shi.
Tengok, awal2 dia letak 50 LE mentang2 kitorang bukan orang arab, bala ke ape.
Ingat tak tau ke perangai muka tebal nak tipu orang, sorry, bukan dengan kitorang ye nak tipu2.

Sampai kat jalan yg kami nak, arab ni cakap bangunan yg kitorang nak cari tu dekat2 sini.
Kami turun je la.
Then tanya2 orang sekitar, jalan.
Tanya lagi, jalan lagi.
Jauh gila kitorang jalan.
Gameat El-Dewal Al-Arabia
Jalan tu panjang, n jauh. So kitorang jalan je la sambil2 tanya orang.
Tup2, terserempak dengan tempat tunggu bas yg dekat dengan pejabat Embassy Malaysia.
"Aik, ni dah sampai Embassy dah!"
Aku pun dah biasa pergi embassy untuk hal2 visa. Sebab tu kenal tempat tu.
Fed-up, penat, dahaga, kitorang singgah masjid solat zohor dulu.
Sambil2 tu aku bukak Google Map pakai phone.
Ah lantak ar topup habis ke ape.
Tengok direction, laa, dekat dah dengan location aku sekarang.
So, siap2 keluar masjid kami teruskan perjalanan.
Tak sampai 5 minit, jumpa la office Gulf Air yg xseberapa besar tapi nice tu.
Service dia sekejap je, tak sampai 15 minit.
Tapi punya la aku nak reach tempat tu berjam-jam lamanya.
Hais~

Then balik, kene la belanja 2 manusia yg teman aku ni makan kat Nil.
Hehe..
Sampai rumah dah pukul 6 lebih. Gila la hari ni penat.
Terus aku pengsan tak sedar2 diri sampai pukul 11 tadi.
Ahaks~

Thanks Paku-shii and Sumaiyah.
Dah la dua2 ni sedang nyenyak tidur aku pergi kejutkan.
Hehe.
Thank you ye.
Xde siapa2 dah aku nak mintak pertolongan.
Hanya kawan2 yg baik dengan aku ni je la yg boleh aku harapkan.
Sob2 *touching*

Wah, panjang aku mengarut kali ni.
Ah, aku nak stop sekarang, kertas Computer Science dah menjerit2 suruh aku baca. Exam lagi 7 jam. Nyahaha~

Gambatte kudasai! Minna-san! Let's go, Mumtaz!

No comments:

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...