Jun 8, 2010

Siapa suka Sudoku?

credit to my handsome Mr.Google *hah, isi la kalo berani~*


Assalamualaikum!

"Ni nak tanye ni, siapa suka Sudoku angkat ketiak tinggi2!"

Saya2! *muka bercahaya2*

"Ai, takde orang ke yg suka main Sudoku neh?"

Saya3! *masih muka bercahaya2*

"Betul takde?"

Saya!!!!!

"Hais~ kuman sangat korang ni tak main Sudoku..."

(marah) Aku!! *baling kerusi ke arah si penanya*

"Aiyark!" *pengsan*


Okey2, jangan marah ha, gua gurau jer. Heheh. Haa, siapa yg tak kenal permainan Sudoku ni? Budak tadika pun tak leh celen main benda ni. Isi je nombor dalam kotak. Cume betul tak betul je jawapan. Haha!

Aku just nak review je game ni. Sebenarnya dah lama nak review tapi memandangkan kesibukan serta ada hal lain yg lebih penting dari ni, aku hold dulu.

Permainan ni senang je. Just isikan kotak kosong dengan angka dari 1-9. Rules dia satu je, tak boleh ada nombor yang sama dalam setiap row and column serta kotak 9 yang dalam bolderline tu. Senang, kan?

Aku main Sudoku lebih kurang 10 game sehari yang normal punya level. Kalau bosan sikit, terus hadap game ni. Nak tido, hadap dulu. Nak membuang... hehehe. Dah tersedia terinstall dalam boyfriend aku si N81 tuh sebab tu senang dicapai. Portable kata mat saleh. Hehe.

So, ape lagi? Aku review penat2 nie.. selamat mencuba!


Next Paper : English & Medical Terminology

5 comments:

heijihatsutori said...

Sudoku~!!!!!!!!!!! Ak ske gk game n...bli buku ye r p..dh hbis ak khtmkn LOL...

Neway, gud luck in ur exam!

GeNgKaPaK said...

cm senang je...hehe

Fatin Aliyya said...

suka jugak sama sudoku.=D

'Athifah Markzzaki said...

heiji.. hehe buku sudoku aku tinggal kat rumah der.. tp nasib baik ada dlm hp aku bleh main kt mana2 jek.. thanks!

'Athifah Markzzaki said...

encik syahrizal~ hehe, memang senang pun!


aliyya~ yes2.. kan? ^^

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...