Jun 14, 2010

Oh2, Soalan? Part 2

Assalamualaikum!

Selawat dan salam ke atas junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W.

Ya, ya, silakan bertanya lagi. Kaunter pertanyaan terpampang kat sebelah kiri blog aku ni. Arigatou gozaimasu! Disebabkan aku rajin kali ni and aku sedang nak release tension sebab kecewa dengan paper Physics tadi, aku jawab soalan yang korang2 tanya di Formspring.me kat sini. 

1. You get scholar or use your own money to further study in overseas?

No, i didn't use my own money. I use my parent's money. Hehe. I'm on my way to get a scholarship for the next year InsyaAllah. I belajar overseas menggunakan khidmat agen.

2. Do you think you are beautiful?

Yes. No. Maybe. To be honest, i love my eyes because it looks perfect in my face. That's all. Tapi aku bersyukur sebab dikurniakan dengan sempurna sifat. Ada mata, hidung, mulut. Hidung tak senget, mulut tak rabik, mata tak buta. Okey lah tu, kan?

3. Can i say that you are very arrogant?

Erm, ramai je yang cakap aku agak arrogant. Or, dalam kamus, bongkak/sombong. Dari perangai luaran aku agak sombong. Honestly, i do it on purpose. Sengaja. Aku tak nak orang anggap aku seorang yang baik. Aku baik atau tak, hanya orang yang kenal aku betul-betul je yang tau. Aku tak kisah orang nak kata apa. Tapi, pada pendapat aku sendiri (yang bukan lakonan), aku tak sombong. Oh, kejap, aku terfikir tiba-tiba. Apa kata kalau sebenar-benarnya aku memang seorang yang tak arrogant (mungkin aku je yg mengada-ngada cakap arrogant). Bukankah kau yang salah sebab membuat andaian melulu? Kau kena minta maaf dengan aku kalau macam tu. Mood aku tak elok sangat sekarang ni. Ni semua pasal Physics paper semalam.



Apa tengok-tengok? Dengki la tu i cun.

4. Awak ambil kos ape?

Saya ambil course dentistry.

5. Are you one of the person that appreciate your friend too much?

Emm, yes. Kalau my friend appreciate me, and i can see that she/he appreciates me, i will put her/him very dear to my heart. Bagi aku, friendship is everything. Saling mencintai antara sahabat kerana Allah membawa ke Syurga. Siapa yang tak nak? Appreciation tak bererti membalas apa yang telah dibuat. Jangan berbuat kebaikan hanya untuk berharap kebaikanmu dibalas. Mungkin belum masanya untuk kebaikan yang kamu buat kepada sahabat kamu terbalas. Tapi jangan pula tak appreciate orang yang banyak membantu anda. Heh. Aku tak cakap macamtu.


Wah3, terima kasih la kepada yang rajin bertanya ye? At least aku jumpa soalan yang tak pernah orang nak tanya kat aku. Contohnya yang tentang arrogant tu. Hehe. 


Phew ~ Critical exam is over. Sekarang cuma tinggal 5 paper agama next week. Aqidah & Akhlak, Arab Paper 1, Arab Paper 2, Al-Quran, and Fiqh. Best, kan? Sambil belajar dentistry, belajar sekali ilmu akhirat.  Walaupun Arab and Aqidah subjek yang sukar bagi aku, aku akan cuba selagi mampu. Begini la hidup pelajar di Al-Azhar. Sebab itu lah universiti ni punyai taraf yang berbeza berbanding universiti2 lain di Mesir. Tapi facilities kurang. Jauh la dari universiti di Malaysia sana. Apa-apa pun, bersyukur la di mana kaki kita berpijak. At least, kita berpijak di bumi yang nyata. 


So, anymore question? Please ask me at http://www.formspring.me/cikKay.

Sekian, ja ne!

No comments:

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...