Jul 16, 2010

Alahai.. perempuan sila baca!

Assalamualaikum!

Cut the formalities~

Aku nak tanya korang ni (actually kaum perempuan), agak-agaknye lah, sopan tak kalau aku keluarkan ayat :

Oh, fuck you! Fuck this thing! I'm fucking hate it/him/her/them! What the fuck are you talking about? Oh, shit! Ass!

Pergh, ni kalau mak aku yang dengar ayat ni keluar dari mulut aku secara sengaja, memang 2-3 hari aku jalan senget sebelah sebab kena tempeleng.

Oh manusia, takde perkataan lain yang lebih cantik lagi ke nak digunakan daripada kata-kata hina ni? These words are offensive, you already know, right? Kalau dah tau kenapa asyik guna je? Nak nak perempuan ni ha. Aku tak pasti apa yang best tentang perkataan2 ni. Kenapa? Nampak la sikit korang ni kasar ye? Kasar, mencarut pulak tu. Ingat orang suka? Orang tak berapa siuman je yang suka dengar perkataan2 ni.

Yang aku tak boleh belahnye yang banyak guna perkataan2 ni ayu, bertudung, luaran memang pergh wa cakap lu lah cantiknya. Tapi kesian, perangai pulak tak seindah luaran. Korang ni kan semua cun, cantik, jelita ape semua, perangai kasi lah elok. Orang mungkin tak tegur korang, tapi akan cakap-cakap belakang. Tak pasal-pasal banyak fitnah pasal korang atas kesilapan diri sendiri. Nak salahkan siapa?

Sesiapa yang terasa, silakan la terasa. Ubah la perangai kita ke arah kebaikan. Jangan disebabkan kita hanya menulis di blog, orang tua kita tak baca, tak ada orang ambil kisah. Orang akan mark kita senegatifnya. First impression manusia selalu banyak ke arah "Oh, he/she's not that good, heh." Jadi, kita perlu ubah personaliti kita supaya first impression manusia bertukar menjadi "He/she's impressive! It's nice to meet him/her." First impression ni perlu, even dalam dunia blogging.


Modified sikit : Kerana mulut dan jari, badan binasa

Aku pun selalu jugak termencarut ni. Kalau orang kasi aku panas baran, ada la yang keluar dari mulut. Astaghfirullah... Diri sendiri pun punya kelemahan. Dan masih berusaha memperbaiki diri, disamping berpesan-pesan kepada sahabat2 semua.

Apa yang aku cakap kat atas ni, semuanya benar dari sudut logik akal aku. Sorry kalau terasa. Aku memang aim untuk korang terasa. Kalau tak terasa, macam mana nak mengaku kesilapan diri sendiri, kan? Mengakui kesalahan diri adalah perlu, supaya kita cepat berbalik ke landasan yang sepatutnya.

6 comments:

suzie rahman said...

btoi3..kekadang klu bengang sgt tu..mula kua mcm2...huhu..per nk jd ni? uwaa..insyallah pas ni nk elak ckp bnda2 xelok tu..huhu

rhna said...

betul! tambah2 perempuan. bajet modern sangat ah ckp bnd2 tu? bukan elok pun, modern hape.

'Athifah Markzzaki said...

suzie ~ hai2.. yes,,better elak dari cakap tak elok.

rye ~ hehe.. bajet modern eh? tak pun, bajet hot?? =)

qeqe said...

bila bc entry ni tetiba terbelakon dalam otak ni,
situasi dia, tgh jalan kat BB then terselisih awek2 cun yng bertudung sambil cakap borak-borak

makin dekat makin terdengar pbualan dorang bila dekat lagikk

"FUCK la jantan tu"
"aah so shit!!"
"dia ingat dia hansome(ditujukan pada org yng dibualkan bkn pada mr.qeqe yng bergaya ni,hiksss), FUCK OFF!!"

jadinya terusla mr.qeqe tunduk dan jalan laju-laju, pastu langgar tiang sebab teruja bila mendengar kata-kata aweks2 itu.huhu
hideous terus awek2 tu...

'Athifah Markzzaki said...

har3.. apesal teruj plak? aish, mcm ade pengalaman je tu mr.qeqe? ;DD

lotusfinder said...

ari tu aku ada komen pada satu blog.the owner suka ar guna wtf wtf wtf.perempuan tu kot.eheh.

semua org tau la apa maksud dia.still,boleh plak membela diri.malas nak komen banyak.

muka comel cun je orangnya.sayang le kan.perangai tak ke mana. ;)

tapi,aku ada terima kasih pada dia juga la sebab ari tu dia telah femeskan aku dengan buat entry pasal aku.tak pasal2 jam traffic (ok,perasan)tapi,aku dah delete belog tu.hua4.

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...