Jul 30, 2010

Pejuang Hijab (Wanita Sedarlah!)

Assalamualaikum.

klik to read 



Dah baca dengan jelas dan difahami? Jika beliau sanggup menggadaikan nyawa demi nikmat syurga, untuk apa kita menggadaikan maruah demi nikmat dunia? Apa yang kita dapat daripada perbuatan salah yang kita anggap betul? Untuk apa kita agung-agungkan kecantikan di dunia sementara sedangkan Allah menjanjikan kecantikan abadi di dunia Akhirat?

DaripadaNya kita datang, kepadaNya kita kembali. Kembalilah ke jalan Allah selagi kita masih bernyawa. Bila nyawa dah ditarik, menyesal tak guna. Astaghfirullahal'aziim.

Biasakan yang betul, betulkan yang biasa, yang baik berterusan. Semoga hari ini lebih baik dari semalam, semoga esok lebih baik dari hari ini, semoga hari-hari mendatang lebih baik berbanding hari-hari semalam.


p/s : Aku tak ingin kembali ke hari semalam, aku ingin maju ke hari esok, dan lupakan kejadian semalam. Semoga esok lebih bermakna untukku, berbanding luka semalam.

source : Abg Ijal (semoga Allah mengurniakan jodoh terbaik untukmu)

No comments:

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...