Oct 7, 2009

She is... Opt.2

Assalamualaikum!!!
hihihi..
ni episod kedua tentang mak aku..
yg sebelum ni cuma short biodata tentang mak
huhu..
rase cam nk tukar pggilan la dlm post ni..

"oka-sama"
(panggilan kepada "mother")

but it is actually should be "haha" (referring to "mother" when talking to somebody)

"oka-sama"
bunyinye sgt best bagi aku bile tgok citer anime..
nak applykn betul2 takut si dia membebel nanti..
pengaruh anime yg kuat!
so,,aku nk gunekn jgk dlm post ni walaupun penggunaan yg salah..
thihihihi..saje merajinkn diri taip pnjg2..boleh cmtu x??

oka-sama seorang yg garang n x mesra pada pandangan pertama..
itu komen yg selalu aku dapat dari kawan2 aku..
first impression mmg la..
pastu,,bile dah kenal sikit..
dengar dia bercakap,, baru la korang tau,,
oka-sama bukn la garang seperti luaran..
hehe..
hurm,,actually aku pun nmpak rupa luaran dia garang..
agak2nye,,
muka aku pun garang mcm dia ke??
komen2 skit!!!!
hihihi..
out-of-topic!

oka-sama ni bile nampak ade benda yg xsedap dipandang die akan mula menjadi DJ
yg super-duper hebat..
hihihi..
seorang yg serius jugak..
n biler bawak bergurau,,kalo kena caranye,,
die akan gelak kuat2 n habis-habisan sampai la kluar air mata..
aku pun nk terpengsan kalo tergelak dgn die..
huhui..
tapi jarang kejadian mcmtu trjadi..hehe..
tu yg best jarang2 jadik..
ketawa mahal die tuh..
ahaks~

aku sebagai anak paling last,,
aku mengaku paling manja dgn die (kui3) perasan lebih cik K ni..
secara luaran n dalaman..
sebab,
kakak2 aku sume da kahwin n ade anak2 sndiri..
n abg aku dah besar pnjg n kerja sndiri..
secara x langsung buat aku jadi lebih rapat dengan oka-sama
tambahan lagi,,
aku yg berpenyakit istimewa ni..
menambahkan keakraban aku n oka-sama..
adik bradik lain sume sihat walafiat..
hehe..

n atas banyak sebab lain yg aku xdapat nk ceritakan pd khalayak ramai
(mungkin bkn masanya),,
aku la tempat mak luahkan segala apa yg dia rasa..
dari masalah remeh smpai la yg terpenting..
secara jujurnya aku rasa,,aku paling banyak memahami dia..
bukan nk meninggi diri n memburukkan kakak2 n abg..
tapi itu lah realitinya..

haha..
kalo oka-sama marahkn kakak2 or abg,,
aku la org yg paling banyak dengar bebelnya..
tapi tapi tapi
kalo aku yg dimarahnye,,
aku sendiri jugak la yg dengar same bebelnya..
adeh~
kesimpulannya..
mmg aku la tahan telinga dengar apa2 jer..
huhuhu..
tapi aku xkisah pun..
dengar la bebel ke ape ke selagi bleh dengar..
sebelum menyesal di lewat hari..
huhu xkn masuk bab ni!!

oka-sama sangat suka menjahit..
malah,,dulu masa sebelum aku lahir,,
time kakak2 masih kecik,
oka-sama pn pernah jgk amik upah menjahit baju
sambil bekerja sebagai nurse..
sampai sekarang,,
baju aku masih dia yg jahitkan..
xpernah aku pakai baju kurung tempah org lain..
sampai cucu dia pun die jahitkn baju..
aku??
xberminat la menjahit..
bukan xpandai..
aku pernah jugak menjahit..
tp xbleh la..
bukan profesion aku..
nanti habis koyak-rabak kain org..
aku ni bukan penyabar orangnye..
hehs~
biar la diperturunkan kpd kakak no.2 aku tu jer la..
kakak aku tu tukang jahit sepenuh masa..
bukak kedai sendiri..
huhu..

back to the topic
oka-sama bukan seorang yg sangat sporting..
boleh-boleh je la..
after all..,,bagus mcmtu..

herm..
oka-sama seorang yg xkn bercakap kalo rase xpenting..
bukan pendiam..
cume bercakap hal penting je la..
oka-sama punyai ramai kawan2..
dia mesra n ramah dengan orang..
huhu..
dia selalu la pergi ziarah rumah kawan2 bawak aku..
sebab tu aku bnyak dapat duit raya walaupun dah besar pnjang!!!
hihihihi..best!


overall..
oka-sama is the best mother of the world!!!
hihihi,,,
it is for me..
not to you'all
your oka-sama is the best for you
then,,

to be continued...
huh???

No comments:

Kau rasa?

Sometimes kau rasa empty bila suami jauh dari kau. Kau rasa takde protection, kau tak rasa belaian kasih sayang dia. Even though nowadays we...